teisipäev, 2. mai 2006

Moest. Sellest teise ringi omast

Viimastel nädalatel olen seda teemat märganud nii mitmes kohas korraga, et ei saa samuti kribamata jätta.
Krentu kirjutab asjadele uue elu andmisest.
Whipup'is sattusin fiftyRX3 bloogile, kelle omaniku eesmärgiks on garderoobi kujundamisel jälgida keskkonnasõbralikku mantrat: reuse-reduce-recycle. Ta pildistab enda igapäevaselt kantavaid kostüüme ning mainib iga pildi all ära, mis taaskasutuses, mis "ümberlõigatud" jne. Seesama daam on valmistanud vaimustava komplekti Manhattanil vihmasel päeval ära visatud katkistest vihmavarjudest.
Art for housewifes puudutab taaskasutamise teemat väga sageli. Sellestki sissekandest leiab mitmeid selleteemalisi linke.
Ning veel mõned vanast uue (moe)loojad:
BlackLabelSF
Supayana
Chrisia designs
Flobberdewotsky
Antifactory

Mitmed head aastad tagasi, kui sai veel linnades elatud, olin igasuguste second-hand ja vintage-poekeste tihe külastaja. Võib öelda, et olin nende kammimisest suisa samasuguses sõltuvuses kui nüüd käsitööst. Säästliku eluviisiga polnud sel kõigel muidugi pistmist, pigem hasart-sõltuvus-aseaine-jne.
Kodumaale naastes ja esialgses identiteedikriisis vaeveldes tekkis korra ka uitmõte teha "Tee ja Träni" nimeline kohvik-kaltsukas. Mõned aastad hiljem, kui juba esimesed bikiinid olid heegeldet, arenes see mõte edasi (peas-peas, mitte päriselus) : teha selline teisekäepood, kus tagaruumis oleks ühele korralikule tuhnijale (kes ma ka kunagi olin) mitu head kastitäit sukeldumistööd nõudvat kraami ja "vähemhulludele" puudele riputet hilpe. Aga eesruumis pakuks parimatest paladest ümbertehtud ja täiendatud eksemplare. Toona kuulus mu repertuaari meeste triiksärkide, naiste trikotaazhesemete, ka sokkide-sukkade kirjuks värvimine; meeste ülikonnapükstest selliste veidi alla põlve põlvpükste tegemine ning sinna peale tekstiilivärvidega miski kujundi sirgeldamine. Plaanis oli ka nt täisvillaste kampsunite vanutamine ning nendest kottide õmblemine; korralikumad sviitrid pärlite/litrite/heegelmotiivikestega ilustada; midagi ära rebida, midagi juurde lisada jne-jne. Lisaks oleks saanud pakkuda ka omavalmistet heegeldisi. Vot sihuke plaan. Oli. Enam ei usu teostumisse, seega kes soovib, võtke üle ja tehke ära ;)

3 kommentaari:

  1. See ümbertegemisepoe idee oli ka ühes hiljutises väljamaises telesaates, kus kari noor mingi edeva positsiooni eest võistlesid. Juhtusin just seda osa vaatama :) Kui on ideeküllaseid inimesi, kes jaksavad asju ümber töödelda, siis oleks sellisel poel kindlasti oma koht olemas!

    Aga see vihmavarjukleit oli lahe, sellist tahaks endalegi. Teine asi, et kuivõrd ihusõbralik selline vihmavarjumaterjal üldse on? Üldjuhul mitte vist eriti...

    VastaKustuta
  2. Kui ma laps olin, siis ma alati vaatasin, mida millestki teha saaks. Kodust kaasa andtud mõtteviis. Vahepeal( sügavas teismeeas) oli see mõttelaad peaaegu ununemas, nüüd järjest enam tõstab jälle pead..
    Ja taolise poekese ideed olen ka mina ammu veeretanud.. Miskipärast pole teoks teinud.. Mulle oleks vist kõrvale vaja asjalikku inimest, kes seisaks kahe jalaga maa peal :P Samas rahuldun ka sellega, kui kuskile mingi riidetükk, mida algsel kujul ei kasuta, saab uue vormi ja näe ning inimene/inimesed vaatavad ja kannavad ja austavad teda jälle. Pealegi sedalaadi tegutsemine nõuab suuremat loomingulisust ja kombineerimisvõimet. Ja inimesi, kellel seda kapaga on jagada, ma väga väga austan.

    VastaKustuta
  3. Need kaks viimast linki olid tõeliselt lahedad. Tahaks ka midagi sellist teha. Unistada on ju tore!
    Ükskord Anu Samarüütel kirjutas hästi iroonilse aga samas õige jutu selle kohta, kuidas tänapäeval on moekunst väga paljude noorte ihaldatud eriala ja paljud tahaksid seda õppida. Aga tegelikult ei pidavat moekunstnikest üldse puudust olema, puudus on hoopis nn moekunstnike mänedžeridest, kes aitaksid loomingulisel inimesel oma ideid müüa. Sama moodi on Sinu, Epu ja minu endagi ideedega. Ideid on hulgi aga kui asi läheb teostamiseni ärilises mõttes, siis on ikka mingi takistus - pole algkapitali, pole piisavalt enesekindlust, pole ärisoont või mis iganes.
    Samas, unistada on ju ikka tore, ja kõik suured asjad on saanud alguse unistusest :)

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...